Darreres entrades:

26/2/11

Els 110 km/hora: una gran mentida per a aborregats en nom de la crisi


La crisi energètica, no per esperada, s'anticipa ara i es sobreposa a la crisi econòmica.

Ens diuen que REPRIMINT la velocitat dels escasos 120 km/h actuals fins a 110 km/h, s'estalviaran 18 milions de barrils de petroli. Diuen que són uns 1.400 milions d'Euros anuals.

Ara resulta que es preocupen per la nostra butxaca, doncs a fi de comptes, qui paga la benzina sóm nosaltres.

Ens diuen que aixó permetrà estalviar un 15% del consum de benzina (15% en gasolina i 11% en dièsel). MENTIDA! Algú ho havia de dir.

Tot plegat: què significa en termes de consum passar de 120 a 110 km/hora? Aquí ve la Mentida.

a) En els motors de combustió interna el consum específic de combustible (consum per unitat de potència) baixa a mida que les revolucions del motor pugen, i a 2.500-3.000 r.p.m. és l'òptim (en el dièsel a unes 3.500-3.700 r.p.m). La resistència de l'aire és el factor més important a altes velocitats ja que una part del conum (potència) s'emplea en vèncer aquesta resistència, que augmenta en el quadrat de la velocitat. Utilitzant els canvis de marxa amb normalitat (és a dir, com cal) passar de 120 a 110 km/h significa baixar unes 200 revolucions per minut el règim dels motors d'un automòbil mig, menys d'un 10% de les revolucions a què va a 120 km/h el vehicle (comproveu-ho per vosaltres mateixos). Són les revolucions del motor, en proporció, el què ocasiona el consum de benzina, cal tenir-ho en compte. En els motors dièsel l'estalvi en baixar aquests 10 Km/h és menor, potser de l'ordre del 6%., doncs com he dit abans el consum específic òptim s'assoleix a més revolucions que en els motors de gasolina. En promig, com sia que també els motors dièsel consumeixen menys (i tenint en compte la proporció de vehicles dièsel sobre el total), l'estalvi mig conjunt en cap cas podria superar el 8%.

b) Si, com diu el Govern, l'estalvi total de la circulació de turismes i motocicletes que s'aconsegueix per passar de 120 a 110 km/h en el poc que circulem per autovies i autopistes és del 15% (11% en dièsel), amb una senzilla regla de tres arribem al següent:
- Estalvi en anar per autopista o autovia: 10% (6% en dièsel).
- Estalvi total: 15% (11% en dièsel).

ÉS IMPOSSIBLE ESTALVIAR UN 12% DE BENZINA EN BAIXAR DE 120 A 110 Km/h SI NOMÉS S'ESTALVIA EL 8% DEL CONSUM ANANT PER AUTOVIA O AUTOPISTA!!!!

La realitat és un altre, doncs tot i posant que fem el 25% dels km per vies on la velocitat és actualment de 120 km/h, l'estalvi mig que genera passar a 110 km no arriba ni a un 2% en un trajecte mig per aquestes víes. Tot i sense considerar que només una mínima part dels conductors anem a 120 -o més- doncs, i per l'esquerra, bona parts dels conductors a penes passen dels 100 ó 110 km/h.

En total, doncs, segons les meves estimacions inflades a l'alça, l'estalvi a què es pot arribar en cap cas supera els 2,5 milions de barrils de petroli anuals, és a dir, tirant alt, uns 400 milions de dòlars, és a dir, no arriba a 300 milions d'Euros, en comptes dels 1.400 milions que diu el Govern. Ens menteixen descaradament.

Nota: dies desprès del present article, el RACC va presentar un estudi que conclou que el màxim de l'estalvi que es pot aconseguir “en condicions molt favorables” en 200 o 300 milions d'euros en la factura exterior del petroli, equivalent al 2% del consum total.

Si fem els números a l'inrevés, tampoc surten, doncs tot i sota la hipòtesis fora de mida de què el 50% dels km els fem en autovies i autopistes (i sense comptar que en aquestes vies més de la meitat dels turismes no arriben ni a 100 km/h, aixó si, anant pel carril de més a ll'esquerra), resultaria que  resulta que ens estalviariem el 30% del consum de benzina (15% del total i fem 50% dels km per autopistes) per baixar de 120 a 110 km/h. No és que els genis del Govern s'hagin equivocat, simplement menteixen.

Es gasten més diners de benzina, es contamina més, en proporció estant aturats com estan els cotxes -i camions- quatre hores cada dia laborable a les autopistes i vies ràpides per una mala configuració de les vies (creuament de Sant Antoni, de Llinars o La Roca, mal disseny a la B20, B30, C32, ....), absurds límits de 60 a Vall d'Hebrò i Port Vell a les rondes de Barcelona, o estúpides rotondes que no tenen en compte la molt diferent intensitat de circul.lació en cada trencall que hi arriba, donant igual prioritat a una via on arriben 10 cotxes que a una altra on arriben 100: autèntiques trampes de ratolins quan el trànsit es densifica. Calculeu les hores que es perden amb embussos evitables i el cost d'aquestes hores: aixó si que són diners! Ah, i es gasta un 20% més de combustible quan engeguem -ben aviat- l'aire condicionat del cotxe.

Ara ens fan estalviar diners reprimint-nos.

Perquè no posen límits al consum elèctric o obliguen al transport de mercaderies (que gasta més benzina que tots els cotxes junts) a utilitzar el transport per ferrocarril en llarga distància, doncs estem a la cua dels països desenvolupats en la ratio de transports per ferrocarril?

Tindrà a veure en això l'extraordinari increment de beneficis de les petrolieres espanyoles en el darrer any? O que els costos de refinament  del petroli siguin a Espanya els més cars d'Europa?

Perquè si el preu del petroli que ens diuen cada dia és el que es comprarà d'aquí a tres mesos, ens pugen al cap de dos dies el preu de la benzina, feta amb petroli que va costar menys de 90 dòlars el barril?

Aquest presumpte estalvi de 1.400 milions d'Euros anuals no es poden invertir en res, perquè surten de les nostres butxaques. Com també surten de les nostres butxaques els diners que paguem dels peatges de les autopistes; o és que ens rebaixaran també el 15% del peatge per haver d'anar a menys velocitat?

Més d'un deu somriure sarcàsticament posent en ridícul el nou Govern de CiU que proposava fa uns dies pujar la velocitat a 130 km/h. Doncs el Govern té tota la raó; un Govern ha de vetllar pel confort dels ciutadans, i a 130 km/h guanyem qualitat de vida. Qualitat de vida i el progrés és no haver de perdre el temps sense fer res més que anar d'un lloc a l'altra.
(No és cap obligació anar al màxim permés per a cada via, però sisplau, a qui correspongui, deixeu el carril esquerra lliure quan aneu a 90 per una autopista; espereu les hores baixes quan volgueu anar a 60 en una carretera de 90. I els que s'omplen la boca en nom de la seguretat, que no oblidin que els límits de velocitat s'han fet per a qui a dures penes sap conduïr un cotxe, que  s'informi i miri les estadístiques d'accidents i comprovarà la realitat: que només una mínima part dels accidents mortals es produeixen per superar els límits de velocitat de les vies).

Conec ja més d'un que celebra la mesura, i que quan arriba a casa el primer que fa és posar la calefacció a 22º, i a l'estiu l'aire condicionat a 18º. A aquests si que se'ls tindria que prohibir malbaratar l'energia!

I doncs, si el que dic és cert, perquè fan aixó de reduïr la velocitat?

Se m'acuden només tres raons:

a) Per dir que fan quelcom quan tothom sap que no saben què fer amb tot plegat, doncs la crisi que han permès no saben per on agafar-la.
b) Per "concienciar" a la població del greu problema energètic que tenim ara mateix, amb la genial idea de les moratòries nuclears i altres bestiesses.
c) La més important: per tantejar el nivell de sotmetiment de la població a normes absurdes, com ja fan amb els radars i altres mesures, que només van adreçades a un objectiu: AMPLIAR EL CONTROL DEL GOVERN SOBRE LES NOSTRES VIDES, ÉS A DIR, LA PRIMERA MESURA DEL MOVIMENT GLOBAL CAP A LES DICTADURES (que als països del nord d'Àfrica -que ningú s'enganyi- només signifiquen un canvi de dictadura, aquest torn radical contra Occident).

Recordeu que no fa gaire, i encara ara, en nom d'un altre Déu: LA SEGURETAT, hem perdut bona part de les llibertats que abans teníem anant pel món.

I per postres, ara baixaran també la velocitat a les vies urbanes fins a 30 km/hora. Caldrà anar pensant en canviar el cotxe per un tradicional carro de cavalls: els Amish l'encerten: el món va cap enrera amb aquest grapat de descerebrats que diuen que ens governen. Pregunteu a qualsevol mecànic entès i comprovareu que es gasta més benzina a 30 km/h que a 50 km/h.

Senyors del Govern d'Espanya, deixeu ja sisplau de preocupar-vos per la meva economia i preocupeu-vos d'aixecar el país que us miraveu quan s'enfonsava.
No ens enganyeu més, sisplau!

Algú es creu que posar enganxines a les senyals de 120 de tota Espanya costarà només 250.000 Euros?

Algú es creu que els 2 cèntims per litre de sobrepreu carregat que recapta la Generalitat per mantenir el dèficit sanitari, apart de la seva participació en l'IVA i Impostos sobre Hidrocarburs, els deixarà perdre si és que hi ha estalvi de consum de benzina?
Si en els darrers tres anys, només en la zona 80 els Mossos han posat més de 300.000 multes per excés de velocitat (sí, la xifra és correcte) us imagineu com s'estaran fregant les mans, ara que a l'hora, s'anuncien nous radars a les autovies i autopistes d'Espanya i a Catalunya? No veieu com tant a la zona 80 com ara si no ens passem de 120 no ens treuen punts del carnet, doncs aixó sí que fa mal i ens és més fàcil arriscar-nos amb l'accelerador?

Si el problema és la balança de pagaments (per a mi aquest és el principal problema, doncs els diners del petroli surten del país), perquè no deixem de comprar cotxes, menjar, roba o electrodomèstics d'importació que també són diners que marxen del país? Perquè no cobrim els 25.000 milions d'Euros  (només l'Estat) que es paguen cada any d'interessos dels diners que es gasten per a mantenir la disbauxa, que no pas l'economia real, amb tots els diners que es llencen amb la ineficiència del sector públic? Perquè no parlem clarament dels diners que ens ha vingut costant i ens continuarà costant la immigració, i sense comptar amb els 8.000 milions d'Euros de remeses d'emigrants que cada any surten del país? Aixó són estalvis, i l'altre, foc d'encenalls per a distreure l'atenció de què no saben fer res més.

Ara veureu com pujen els impostos dels hidrocarburs, i encara ens costarà més cara la benzina. El Govern només perdrà els impostos de la benzina que s'estalviarà, però a canvi guanyarà amb tot el què recaptarà de multes per excés de velocitat (es calcula el guany net en més de 130 milions d'Euros).

Si de debó es vol estalviar consum de petroli, per arribar a on han arribat només fa falta decisió i valentia per prohibir la circul.lació del 40% parc d'automóbils que tenen més de 10 anys, que gasten molt més, contaminen molt més i són molt més insegurs.
Decisió per no deixar matricular vehicles que tinguin una potència que permeti passar de 140 km/hora (la potència actual dels motors de tots els cotxes que es venen, pensada per poder arribar com menys als 160 km/h fa que encara que anem a 60 el consum dels motors sigui un 20% més alt que si estiguessin dissenyats per anar com més a 120) I a sobre ens estalviaríem preu en comprar-lo, doncs seria més barat.
Ferma decisió per obrir noves centrals nuclears, que és l'únic que ens servirà d'aqui a 20 anys, doncs ara la capacitat de producció d'energia elèctrica només ens permet enxufar-hi poc més de 1.000.000 de cotxes elèctrics.

[Cada cotxe elèctric més dels 400 que es calcula circulen per Espanya, deixa de consumir benzina, però consumeix electricitat. Mireu els papers del vostre cotxe, veureu els Kw del vostre motor. Multipliqueu per les hores que circuleu a l'any (dividiu els km que feu a l'any per 60 i tindreu una idea) i obtindreu el consum en KWh. Multipliqueu per 0,80 que és el coeficient  d'estalvi que significa passar de cotxe de benzina a electricitat. Ara mireu el rebut de la llum i observeu els kWh del consum domèstic. Si sou ciutadans mitjos, veureu la proporció del consum d'electricitat que s'enduria un cotxe elèctric a casa vostra, i per tant l'increment mig de consum a qui es canviï el motor de benzina per un d'elèctric. No hi ha a Espanya capacitat de generació d'electricitat suficient per a passar decididament al cotxe elèctric. I si no  s'apuja el preu de l'electricitat per sobre del cost (les productores ja acumulen més de 20.000 milions d'Euros de dèficit tarifari doncs el Govern limita la traslació dels costos de generació i distribució als preus, malgrat que s'hagi pujat enguany un 10% el preu de l'electricitat. Al 2020 arribarem als 40.000 milions, és a dir avui "devem" cada família 1.000 Euros de cost que no hem pagat abans i que ens carregaran en el rebut de la llum els propers anys, i si no ens ho cobren al 2020 deurem 2.000 Euros) no es podran fer noves inversions per incrementar la capacitat de generació. Total, un peix que es mossega la cua].

Si de debó ens volen fer estalviar diners, poden començar en posar les tarifes d'ADSL i de telefonia mòbil a nivell europeu, és a dir, un 30% més barates, això si que els agrairia, doncs d'aquí no puc estalviar encara que vulgui, i en canvi si puc afluixar quan vulgui l'accelerador del meu cotxe.

Com que molts pocs s'interessen per la realitat de les coses, els que governen (en tots els camps) ens creen una realitat de ficció en la què molts s'instal.len sense més, sense voler saber més, com ara en el tema de les pensions o les utopies de l'estat del benestar.

El Partit Popular ho té en safata de plata... Posats a tenir un govern descerebrat.

20/2/11

Una bretolada permet descubrir l'expoli sistemàtic de la Zona Esportiva de Can Derrocada

Aquest dissabte, cinc minuts abans de les 18h la Vigilància Municipal ha rebut l'avís d'un veí de Can Derrocada per sorolls d'estralls a la Zona Esportiva.

La ràpida intervenció del nostre Vigilant ha permès arribar quan els dròpols estaven en acció als jardins de l'immoble.

En veure al garant de la seguretat, els autors dels estralls, segons sembla uns adolescents, han fugit cap el camí de Can Tona per l'interior de la finca. El Vigilant els ha perseguit sense éxit.

Al lamentable estat de tot l'immoble i la finca s'afegeix ara pintura vessada per les escales, trencadissa de vidres i de tots i cadascun dels llums exteriors arrencats, destrossa vagis per on vagis.
No ha estat la primera vegada que probablement el mateix grup d'adolescents malmeten la propietat aliena, doncs des dels pisos superiors s'han llançat tota mena de coses fins el jardí, amb preferència sobre les basses situades al peu, i a la piscina.

 
 
La màxima Autoritat Municipal, qui ha acudit tant bon punt ha estat informat per l'Agent, ha avisat un dels propietaris de la finca, el qual ha autoritzat a entrar al local. Les primeres pesquises, de les què personalment he estat testimoni presencial d'excepció, han permès trobar evidències de què abans dels adolescents, uns altres malnascuts hi han perpetrat delictes.

Uns -m'estalvio els qualificatius- delinqüents han arrencat tots i cadascun dels troços de coure de les instal.lacions interiors per traficar amb Xina.
S'han carregat tot l'interior de l'immoble buidant-ne les entranyes.

Arreu, a l'interior i a l'exterior, a cada racó de l'immoble, una mateixa constant: l'arrencada meticulosa de cada pam de coure de les instal.lacions elèctriques.

I això no ha estat feina d'un sol dia, doncs gràcies a la magnífica insonorització de l'edifici hom pot estar fent el què vulgui sense que ningú se n'adoni.








Una llàstima! Un immoble per lluïr s'ha convertit en quatre Euros per a uns  malparits.

Han arrencat fins i tot les piques dels lavabos, i s'han cagat en els urinaris que no s'han endut.

En Xavier Ribalta, arribat a la seva mitja propietat no donava crèdit a les destrosses, les quals es poden avaluar en no menys de 90.000 Euros.

La Zona Esportiva -Privada- de Can Derrocada està sent utilitzada, ara per a un nou despropòsit, el gaudi dels expol.liadors, traficants de coure, merda de persones.

Com menys, empremtes de petjades molt ben definides a la sorra i altres evidències permeten orientar la investigació per a la localització dels adolescents bretolaires, que potser siguin els mateixos que han fet "operacions" similars en altres equipaments del municipi.

Els Mossos d'Esquadra, que sembla ser eren a Cànoves, passada una hora i mitga encara no havíen arribat...

L'immoble ha estat tancat 19 dels seus 44 anys de vida, però aquest tercer episodi de tancament ha estat el més greu pel que fa al vandalisme i  la degradació. Icart, Ribalta, feu de la Zona Esportiva allò per al què va nèixer, allò que els vostres pares -benhaurat Ventura, excel.lent persona- volíen i van fer crèixer. 

Potser aquest esdeveniment accelerarà la solució definitiva de l'immoble i de la finca, que, sia quina sia, tant de bo serveixi per a què el millor equipament de Vilamajor torni a tenir utilitat i prestigi.

Els tal.libans riuen i sonriuen hipòcritament, els agrada... Ells han fet de la Zona Esportiva el què volien, el què són... El volíen tancat, ho van aconseguir. Preferien les rates a les persones com ocupants de l'immoble, i ni que sigui de visita, també ho han aconseguit.


No crec que ningú dels què em llegiu vegi mai reviure la Masia de Can Derrocada a l'esplendor que tenia fa molts anys. Curiosament aquest immoble històric, també objecte de crònic abandonament, ha estat inexorablement lligat amb l'immoble de la zona esportiva de Can Derrocada.
Posats a triar, si se'm permet sobre una propietat privada, jo de l'Ajuntament hagués triat la Zona Esportiva de Can Derrocada, d'aprofitament immediat per a qualsevol ús: ludoteca, Casal d'Avis, oficines de serveis municipals, hotel d'entitats, Casal de Joves, local social del veïnat, biblioteca, ... Tot a l'hora, llest per posar en marxa, i a un cost molt inferior al de la Masia de Can Derrocada.

Tant de bo els delinqüents no siguin els únics que puguin aprofitar la Zona Esportiva de Can Derrocada.